Dressyr och hoppning

Igår red jag dressyren 11:40 och därefter banhoppningen,men vi var där ganska tidigt för att kolla när Magnus red dressyren klockan 9 :) Därefter knoppade jag min häst och gjorde i ordning honom och gick för att besiktiga honom hos veterinären. Inga problem där, sen så var de bara att sätta på honom dressyrsadel och börja rida fram för dressyren.

Och det finns inte ord för hur fin han kändes, helt galet! Så sjukt mjuk och rörde sig fantastisk, såå lätt i handen! Ville aldrig att dressyren skulle ta slut, såå fin var han! Magnus sa att det var super bra ridit också så det var himla kul! :D

Så därefter blev det snabbt av med dressyrgrejjerna och på med hopp! Broddade och därefter var det bara dags att rida bort till hoppbanan för att hoppa fram! Som tur var red Magnus efter mig och de var bara vi på framhoppningen så han hjälpte mig lite och även här var han super fin!

Han verkligen väntade o blev inte så stark och drog iväg lixsom!

Så väl inne på banan fick jag så bra känsla, kom dock lite nära på 3.an så de rev vi. Men när jag pratade med Magnus sen så sa han att jag inte skulle bry mig så mycket om det för att resten av banan hade sett bra ut och han hade varit i bra takt och rytm och hoppat fina språng och anledningen till att vi rev var som sagt att vi kom lite nära och att jag då blev kvar i handen istället för att ge honom hela handen så han hade fått upp bakbenen:)

Så jag var väldigt nöjd :D Så fiin han var!

Fixade i ordning honom och gav honom lunch innan vi gick bort till dressyrbanorna för att själva äta lunch :) Därefter blev det en sväng i stan innan vi åkte hit för att chilla ett tag. Åkte tillbaka till stallet sen för att gå terrängbanan och ge Chino kvällsmat. Bestämde med magnus att vi skulle gå terrängbanan tillsammans nu på morgonen idag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0