speciell

Sitter och kollar upp Nathalie's hästs stam och kom och tänka på VDL Bonaire.

Fina fina Bonaire.



För er som inte vet så var det en häst som kom från holland till sverige under några dagar i somras som jag provred. Tillsammans med ca 10 andra holländska hästar kom han till båstad för att visas på sporthästauktion i somras, riktigt fina hästar var det. Många VDL och sen så jätte fina holländska sporthästar. Mellan 2-8 år.



Mamma hittade Bonaire och tyckte han var väldigt fin och ringde till Pieter för att fråga ifall jag kunde provrida honom innan auktionen ( han kom 2 dagar innan ) och det gick super. Så åkte upp dit en kväll för att prova honom. Givetvis så pratade dem holländska allihopa så var ju tvungen att prata engelska med dem, haha. Men det gick.
     

Jätte fina hästar som de hade med sig, men Bonaire var nog en utav de finare. 173 cm, 4 år e. Landlord - Emilion VDL - Le Faquin xx. Bara riden under 1 månad så väldigt grön. Smälte typ när jag såg honom första gången när pieter tog ut honom för att fixa honom. Sjukt väluppfostrad.


Fick först se honom när han rörde sig fritt i ridhuset och därefter löshoppning. Fan vilken grym teknik och öppna upp grymt bak. Därefter provade jag honom ute på utebanan och wow säger jag bara. Att sitta på den hästen var inte helt fel. Väldigt stor och rörde sig grymt mkt men eftersom Chino också gör det så var det något som passade mig mycket bra. Red honom inte för länge eftersom han inte var riden så mycket innan men tyckte verkligen om honom.

Efteråt så fick vi se honom vid hand en gång och så frågade dem om de var något mer vi ville se. Tyckte dock det räckte. Pieter tyckte jag skulle kolla runt lite i stallet ifall de var något mer jag ville se innan jag åkte, hittade en 3 åring svartskimmel men den var för ung tyckte jag, sen frågade Pieter ifall jag ville kolla på en annan 3 åring som han också trodde skulle passa väldigt bra till fälttävlan men sa att jag tyckte det var för ungt innan jag ens hade kollat på henne... my bad.. Skulle kollat på henne asså..

Bestämde oss för att åka hem och fundera på det till auktionen var iaf. Även ifall både jag och mamma tyckte väldigt mycket om bonaire och vi hade fått se att han var fri på röntgen och allt så var jag inte jätte pepp på det just då. Han hade aldrig blivit hoppad under ryttare och var osäker på om jag ville ha så mkt jobb. Vi bestämde oss iaf för att vänta tills auktionen innan vi bestämde oss.

Fick se honom sen på auktionen och då var det bara något som sa nej det här är inte något jag vill ha. Haha var väll tur för mina föräldrar för han var den som blev såld dyrast sen ;) Dock var där en annan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0