lång tid

Inledde dagen med frukost i matsalen tillsammans med Nathalie. Måste ändå säga att vi har faktiskt blivit ganska så duktiga på att vakna av alarmet nu ändå haha :) Efter skolan så gick vi direkt till stallet så vi var där vid ca. halv 4. Började med att skritta ut en sväng, jag, natha och tiny. Det gick väll bra, men min häst var nog mer i luften än på marken hela tiden. Sån jävla energi, fattar inte vart han får allt i från ens.

Efter ridturen så började jag nästan direkt att klippa vidare på magics ben. Dock var Magic lite missnöjd över att vi skulle på honom och klippa idag igen, men efter ett några mer eller mindre lyckade försök och ett antal provosoriska "bromsar" som nathalie sa, så var vi klara med Magic.

Varför inte ta Chino när jag väl är i farten, sagt och gjort så stod Chino i gången för att bli klippt sedan. Det gick ganska snabbt eftersom Chino är så snäll att klippa. Dock var han lite rädd om sina bakben men det gick att klippa hela dem med. Stackarn började ju frysa, så sen fick han på sig alla sina täcken igen och fick gå in i boxen ! Under tiden som jag hade klippt hästarna hade Nathalie varit så gullig och fixa mat och mocka till Chino.

Sen hade vi en rolig väg hem att gå, haha! Händelserik om inte annat ;) Var väll hemma vid 21:30 och då laga vi mat och nu ska jag nog snart sova :)

     

Lägger in 2 bilder från när jag provred Chino andra gången, på terrängbanan för Gunilla fredriksson ( Landslagstränare )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0