Hoppträning specialidrott

Gick upp vid 6 imorse och vaknade i full panik. hahah. trodde drömmen jag drömt var sann och det tog några minuter innan jag kom på att jag bara hade drömt ;) Började gå mot stallet vid 06:45, mötte emma och fick skjuts istället ;) Släppte ut lite hästar och sen så mockade jag och städade i sadelkammaren.

Vid 09:15 skrittade jag fram min häst och sen vid halv 10 så började min träning för Johan Lundin. Blev mycket tekik övningar för fälttävlanshästar och avslutade med en bana på 9 hinder. Chino kändes riktigt fin.


Började med att trava och galoppera över bommar i två punktsits där vi mest kollade så att vi kunde bibehålla samma galopp trots att vi stod i två punktsits och inte trepunktsits. Hoppade lite med galopp bommar innan hinder med samma tanke som när vi bara hade bommarna, att hästen inte skulle gå iväg utan att den skulle stanna kvar.

Därefter började vi hoppa hinder på S linje och även det gick väldigt bra. Första gången så blev Chino lite stark och då får jag lite för mycket i handen så att det blev lite hackigt eller vad man ska säga. Men sen så var han riktigt fin, mjuk och fick RIKTIGT fina språng. Därefter hoppade vi hindrena snett, eller asså vi red på en rak linje (medelinjen) och hindrena stod snett. Även då hoppade han riktigt bra. Hoppade lite smalhinder och sådant också och det gick super :) Himla kul att träna idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0