don't waste your life

Har hänt en hel del denna dag asså. Ganska trött nu haha :)

Skoldagen tillbringades i stallet hela dagen. På den första dressyr lektionen på förmiddagen red jag Kick Off. Första gången jag red honom. Gick helt okej, inte riktigt min typ av häst men hade föreställt mig honom som värre efter att jag hört vad alla har sagt om honom. Fick dock sjukt ont i min ena axel när jag red honom. För er som inte vet så har jag fått lite spänningar i axel/rygg på grund av att jag överanstränger mig för mycket.

Efter lunchen var det dags för dagens andra ridpass. Var så klart Chitroon som stod på tur. Helvete vad jag tycker om att rida den hästen. Passar min ridning sjukt bra asså. Chitroon var riktigt fin idag, och bjöd på några härliga språng i luften när vi skulle galoppera haha :D Men annars så flöt allt på.


Därefter hämtade jag och nathis klippmaskinen och så klippte jag Magic åt Nathalie. Magic blev riktig snygging. Dock så har han lite kvar på benen att klippa. Har typ hunnit med ett och ett halvt ben, sen blev busen lite otålig så vi bestämde oss att ta det sista imorgon.

Därefter så blev det ett dressyrpass i ridhuset på Chino. Hästen har ju lager av energi. Hoppas verkligen vädret blir bättre nu snabbt så att jag kan börja galoppera honom 2 dagar i veckan på galoppbanan. Han behöver verkligen få komma ut och cantra lite. Men han var fin, dock lite väl stark men man får väll ha överseende med det nu när han inte får all den galopp träning han behöver.

Moa var i ridhuset också med chappe så hon frågade mig ifall jag inte kunde rida honom lite när jag var klar så det gjorde jag :) Stor pålle att rida men med en härlig takt och ett bra steg :) Rörde sig väldigt trevligt i galoppen när man satt på!

Slutligen så fodrade jag hästarna i stallet och sen så har jag inte gjort så där värst väldigt mycket efter det. Är typ grymt seg just nu haha!



busig chino i farten haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0