Cariola Cariff

CC , Cariola Cariff, var den 3 åringen från holland som Pieter hade med sig som jag sa att jag inte var intresserad av att prova. Visst hon var sjukt fin när jag såg henne när jag var o kolla på Bonaire, men hon var 3 år och därför tyckte jag att den var onödigt att ta ut henne och kolla på henne. Men där tog jag fel..

3 årigt sto, 173 cm, VDL Tenerife - Makelaar - Heidelberg. Toppstammad och utseende att dö för..

Såg henne först utanför boxen på auktionen. Hon visades inte riden utan endast för hand, lös samt löshoppning. Hon var inriden och riden en hel del dock. Men gud vilken häst, jävlar vad hon rörde sig. Mamma smälte direkt och jag med haha. Sånt jävla tryck i gången och en sån attityd utstrålade hon! Hoppade visade hon också att hon kunde. Bakbenen gick inte av för hackor. Vi hade dock inte auktionslapp på henne så vi kunde inte buda, men hon var så högt prissatt så det var ingen som tog henne.

Direkt efter auktionen fick vi tag på Pieter som tog med oss in i stallet så att vi fick kolla lite mera på CC och hon var ju för underbar. Typ kollade på henne lite i boxen och kände igenom ben och rygg och sånt. Värsta social. Skitsnygg modell, VÄLDIGT långbent och smäcker. Dock var det fler som hade fått tag på Pieter och ville kolla på henne och mamma bad mig att tänka över det noga. Ville jag ha henne hade hon snackat med Pieter och gett han ett bud direkt så att hon var vår. Ju mer jag täntke ju osäkrare blev jag, vad skulle jag med en 3 åring till? Jag valde att inte köpa CYD(colour your dash) för att han var för grön, även detsamma med Bonaire. Hur fan ska det se ut om jag helt plötsligt kommer hem med en 3 åring som inte är mkt riden? Tänkte att det var väll mest just för studen som jag verkligen ville ha CC, med tiden skulle jag nog ångra att jag köpte en så ung häst.

Så sa till mamma att jag tyckte CC var för ung, mamma svarade och sa är du säker på det? Än en gång fick jag fundera. Det tror jag svarade jag nästa gång och fick än en gång tillbaka samma svar av mamma: är du verkligen säker på vad du vill nu? yes sa jag. Bäst att åka innan jag ångrar mig ;) Fick Pieters nummer ifall jag skulle vilja ha ngn häst ifrån honom och sen så började vi köra hem. Ju längre vi körde ju mer ångrade båda jag & mamma oss. Hörde av oss till Pieter men då var hon såld. :(



Mamma var världens sötaste, nästa morgon när vi käka frukost hon bara: åh isabelle jag har verkligen inte kunnat sova i natt för jag ångrade så att vi inte köpte CC och jag har så dåligt samvete för det nu.

Tror CC kommer bli riktigt bra om hon såldes till rätt person. Tar lång tid innan man hittar en sån häst som henne.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fiin weber :D

2011-01-24 @ 23:01:53
URL: http://falsterboryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0