2011 - möjligheternas år

Rubriken säger allt. 2011 är verkligen möjligheternas år.

Det är bara början på året men allting är redan perfekt planerat och tränings samt tävlingsplaneringen ligger redan preliminärt klar, öppen för ändringar ifall de skulle ske skador osv.

Har verkligen världens bästa tränare för detta året, Magnus Gällerdal. Kommer få så många givande hopp och terrängträningar för honom detta året. Kommer bli mycket resande till och från Linköping med chino och många helger där uppe men det kommer ge så mkt.

Dressyren kommer jag att träna för Pernilla Bjuhr och Monica Bergström, båda två oerhört duktiga dressyrtränare som också ingår i teamet. Även med dessa kommer jag att få många betydelsefulla träningshelger i linköping med.

På vardagarna kommer jag fortsätta att träna för Maud delling i dressyren och Pepeijn ott i hoppningen och Johan lundin i terrängen. Har alltså skapat mig ett JÄVLIGT bra tränar team haha, men de är det som krävs för framgång. Det och god planering samt god ridning.


Tävlingsplaneringen är perfekt lagd och SM i fälttävlan avslutar detta året för min och Chinos del i slutet på september, mycket bra avslutning tycker jag. Men bara för det är inte fälttävlans tävlingarna slut för mig detta året efter den tävlingen, nej har nämligen en till häst att tävla detta året. Känner att jag kanske ska berätta för er om denna fina hästen.

Easy Girl heter hon och är ett fux sto, jag gillar, som är född 2006. Hon har aldrig tävlat fälttävlan innan så debuten rider jag antagligen på henne i debutant klass på Udden's ryttarförening. Tycker de har en väldigt bra debutant klass att starta oerfarna hästar i. Väldigt förtjust i denna hästen då det är en liten mini chino & 100% fullblod. Fux med bläs och strumpor. Ägaren till denna fantastiskt fina häst är Evelina Schön. Meningen är att jag ska försöka kvala henne till breeders i fälttävlan för 5 åriga hästar. Får se hur det går med det men annars har vi stora planer för henne. Tror allt de döljer sig en riktigt stjärna i den hästen.

Så utöver detta så kikar jag ju även på en till häst lite diskret. Det är ju inte så att jag letar, men dyker det upp någonting som visar sig vara väldigt intressant så finns de en möjlighet att jag står som ägare på den hästen efter ett tag haha. Annars har jag en del planer öppna för denna tävlings säsongen också, inget som är bestämt ännu så tänker inte säga mer om den saken men har ev några till hästar jag blivit ombedd att tävla fälttävlan på.

Så med oerhört stor motivation, god planering och mycket träningar och tävlingar påbörjar jag nu tränings och tävlingsåret 2011.




See you at the finish line


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0