Träningshelg

Känner mig fett taggad på träningshelg nu asså! Imorgon åker vi många mil uppåt i landet, denna gången blir det Linköping, med Chino för träning med fälttävlansteamet. Är dock bara en dag det är träning, alltså på söndag. Men eftersom det tar ungefär 7 timmar att köra dit med häst så åker vi dagen innan.

Sist vi var uppe stod Chino hemma hos familjen Gällerdal och där trivdes han väldigt bra, dock är träningen ett par mil där ifrån denna gången så nu kommer han att stå på anläggningen där vi ska träna. Vad jag har förstått så är det en kombinerad dressyrträning och programridning(fälttävlansprogram). Som jag skrev valde jag att rida Lätt Klass (A) 2007 för jag tror det är de programmet som kommer att användas i Tågarp som blir min första fälttävlan detta året!

Fick lite smått panik igår för jag hade inte bokat något hotell... kom jag på klockan 19:00. Mina föräldrar är ju fortfarande utomlands så de kunde ju inte boka något åt mig heller.. Ringde de hotell vi bott på innan där men de var fullbokat, ringde nog fan runt 10 hotell innan jag äntligen fick ett rum. Så denna gången får vi bo på Quality Hotel, men de hade väldigt bra recensioner och omdömen och såg fint ut så det ska nog vara bra :)

Så imorgon får jag även träffa mina föräldrar också, för de är ju dem som ska köra Chino ;) Kul för dem att idag flyga hem (en resa som tar 24 timmar) komma hem typ mitt i natten, med en tidsomställning på 10 timmar... och sen sova kanske 3 timmar innan de måste köra hit till halmstad för att lasta hästen och sedan köra 7 timmar till Linköping. haha känns faktiskt lite elakt men de var dem som ville de och jag vill ju träna så de blir bra ;)

     

Några bilder på hotellet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0