Träningen

Chino var fint lindad i ljusblått till sitt nya ljusblå Cristina Sport dressyrshabrak, så fin han var haha :D och för ovanlighetens skull så hade han ju faktiskt dressyrsadel också. Måste faktiskt rida lite mer i dressyrsadel nu.

Började med träning för Pernilla och först kändes Chino helt ok. Fast lite dragig och jag fick så himla mycket i handen, men typ efter 10 minuters träning var det helt förändrat, han gick fan i hög form och riktigt bra, och jag kunde äntligen sitta ner i sadlen på honom! Annars har jag haft lite svårt för det iom att han rör sig så fruktansvärt stort.

Träningen fortsatte sjukt bra och slutligen så red jag program för domare. Första gången så gick det sådär. Så pratade med domaren och hon gav mig tips och hon hade väldigt rätt i det hon sa. Att hon tyckte att det kändes som att när jag kom in så märkte hon på mig att jag bara ville få det gjort. Så hon sa att min häst var väldigt fin och kunde allt inom dressyren men att jag var för snäll och eftersom han är ganska tuff och så så fick jag själv bli lite mer bestämd. Så typ efter att jag fått tipsen så red jag programmet igen och tänkte bara lungt och halvhalter ingenom hela programmet istället för att stressa igenom, och jävlar vilken skillnad asså! Han var så gryymt fin då. Fick typ 8:or igenom hela programmet och typ 75% eller något. Det var verkligen kul att de blev sån stor skillnad när jag verkligen ansträngde mig. Så ifall jag fortsatte att rida dressyrprogrammen så, så skulle jag nog få en hel del vinster i sommar ;)

Efter jag ridit programmet så fortsatte jag att träna lite för Pernilla igen och då gick han verkligen som en dröm! Ville typ aldrig sluta. Men de var ju tvunget och pernilla var jätte nöjd också!

Fixade honom och lastade och sen började den långa färden hem igen haha ;) Men verkligen sjukt nöjd när jag åkte hem. Har verkligen en fantastisk häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0