Sadel kärlek

Då kan jag ju passa på att lägga ett inlägg om favorit märket på sadlar istället!



Stübben! Mina älskade stübben sadlar. Dock inte av de gamla modellerna, utan dem nya! Hade nog aldrig kunnat leva utan en stübben sadel! De är verkligen kärlek för mig! Tycker att de är snygga och oerhört sköna. Perfekta att rida i för man kommer väldigt nära hästen och får därav lättare för att påverka hästen. Det finns mycket stöd och de är ofta väldigt framskurna vilket passar mig som är så långbent bra!

Stübben passar i stort sett på alla hästar också, köp en stübben i storlek 32 så kan du ha den på vilken häst du vill och den kommer aldrig sitta dåligt! Den kanske inte sitter perfekt men du kan använda den på dem utan att de tar någon skada! På stall-kuskahus har vi stübben sadlar till alla försäljningshästar, detta är väl ett av skälen men sedan så har de väldigt bra hållbarhet då de är tillverkade av bästa tänkbara skinn och läder.

Stübben sadlar går alltid att få i NT Deluxe också, de använder jag. De är när de är dubbelt kalvskinn.

         

På den sista bilden ser ni en Stübben sadel med biomex, det går att beställa alla stübben sadlar med biomex nu, och det är en sorts gele och speciell teknik som de har lagt in i sitsen på sadlen som är helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0