Sadel-hat



Finns ett märke på sadlar som jag verkligen hatar, och det är Prestige. Prestige sadlar i alla dess former och modeller, dem är HEMSKA! Missuppfatta mig inte, jag har ingenting mot märket prestige, de gör massa andra snygga saker och jag använder själv deras jackor, men jag vill aldrig befatta mig med deras sadlar.

Lär få en del kritik mot detta inlägg för jag vet hur många som älskar prestige, men jag tycker att för det första så är alla deras sadlar så fruktansvärt fula. Verkligen sjukt fula. Dem ser helt oproportionerliga ut och fruktansvärt klumpiga. Verkligen allihopa!

För de andra så är de verkligen obekväma att sitta i. Tycker att de är alldeles för mjuka för att få en bra sits i och tycker att de blir så konstig känsla att rida i dem.

Och så ligger de ju inte nära hästen för 5 öre, man sitter ju för fan hur långt ifrån hästen som helst. Ingen close-contact. Både inverkan och känslan försämras ju så fruktansvärt mycket. Är de någon häst jag ska rida till någon som har en prestige så frågar jag alltid ifall jag kan använda min egen sadel på dem för att jag avskyr att sitta i prestige sadlarna.

 
                                                De här två sadlar är verkligen de fulaste jag vet.


Kommentarer
Postat av: LiNAHAGMAN*

Den enda sköna sadeln som Prestige har gjort är Paris D.. annars tycker jag inte om dom överhuvutaget, man sitter ju fast men ben och överkropp och allt..

2011-02-24 @ 13:33:18
URL: http://linahagman.blogg.se/
Postat av: Isabelle Weber

Äntligen någon som håller med mig! Fruktansvärt är det tycker jag. Precis som du säger så sitter man ju fast!

2011-02-24 @ 13:43:53
URL: http://bellaweber.blogg.se/
Postat av: Elin

Känner många som hatar stubben, typ de säger "stubbenn är så jävla hårda, man kan inte rida i dem" men de är ju jättesköna och som du säger så kommer man nära hästen :) var på little shop of horses för en vecka sedan och prova ut sadel till min ponny men ingen stubben sadel passa så vi köpte en prestigee versallies (den åt höger) och den ligger suveränt ;) men alla har ju olika åsikter men stubben är riktigt bra.

2011-02-24 @ 15:47:16
Postat av: Isabelle Weber

Ja verkligen är dem sköna! Men sen så är de ju som du säger att man har olika åsikter och alla sadlar passar inte alla. Vet många som älskar prestige och de gör dem ju inte utan anledning, men jag är verkligen inte en av dem :)

2011-02-24 @ 17:08:31
URL: http://bellaweber.blogg.se/
Postat av: Amanda

Prestige är bäst, så är det bara! Och snygga... ;)

2011-02-25 @ 00:43:48
URL: http://falsterboryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag måste säga att jag tycker det är VÄLDIGT intressant att dom där "Little shop of horses" säger att ingen annan sadel än Prestige Versallies ligger bra, till varenda kund dom får. Känner nog ett 20 tal som har åkt dit och provat sadel och fått samma storlek och samma sadel utprovad och absolut ingenting annat passar?



haha, jävla bullshit ställe. skulle aldrig åka dit och prova ut en sadel... ^^

2011-02-25 @ 10:47:41
Postat av: LiNAHAGMAN*

Jag måste säga att jag tycker det är VÄLDIGT intressant att dom där "Little shop of horses" säger att ingen annan sadel än Prestige Versallies ligger bra, till varenda kund dom får. Känner nog ett 20 tal som har åkt dit och provat sadel och fått samma storlek och samma sadel utprovad och absolut ingenting annat passar?



haha, jävla bullshit ställe. skulle aldrig åka dit och prova ut en sadel... ^^

(glömde skriva mitt namn, he he!)

2011-02-25 @ 10:48:26
URL: http://linahagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0