Ridningen

Fixade och sånt när jag kom till stallet och sen så tog jag in Chino. Övervägde väldigt länge över ifall jag skulle rida ett dressyrpass eller ifall jag skulle jogga honom ute en sväng. Bestämde mig för att jogga en sväg trots att jag helst ville rida dressyr, men han var nog rätt trött i kroppen efter att ha åkt transport i 10 timmar och gått ett väldigt hårt dressyrpass under loppet av ett och ett halvt dygn.

Skrittade och travade lite ute, typ ungefär 40 minuter och sen så galopperade jag lite på galoppbanan för där var det mjukt underlag idag. Skrittade honom ganska länge sen efteråt också. Kändes jätte fin och inte alls stel, lite trött kanske men inte så att det var väldigt märkbart.
Sköljde av benen på honom sedan och så fick han gå in i sin box och käka.

Tog in Magic sen och gjorde i ordning honom, hade tänkt rida honom i ridhuset, men det var upptaget så då tänkte jag att då får han ett konditionspass på galoppbanan istället.
Sjukt fin var han, jätte mjuk och lösgjord och speciellt i galoppen kände man hur lösgjord han var! Ska bli kul att rida ett dressyrpass på honom imorgon för han känns riktigt bra nu :)
Sköljde av hans ben sen också innan även han fick gå in i boxen och käka.

Var verkligen härligt att vara ute på galoppbanan i solen och galoppera. Ska nog ta Chino där imorgon om det inte blir dressyr på honom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0