Tävling?

Fan också. Nu har tävlingsterminen ändrat sig.. Preliminärt så var det ju som så att Udden skulle ha sin den 10 april och det var årets första fälttävlan och helgen därefter skulle tågarp & plönninge ha sina. Perfekt tyckte jag och planerade att ta både Chino & Easy Girl till kalmar(Udden) för att deras banor är perfekta att debutera på och stället är väldigt trevligt och fint. Bra tänkte jag då går Easy en deb och Chino en 100 ft. Då får easy en bra debut bana och Chino får ett väldigt lätt första kval till SM efter vintern.

Men nej så blir det inte. Nu ligger alla 3 tävlingarna på samma helg, hur smart är det egentligen? Jag menar det är redan ont om fälttävlansekipage och så lägger dem alla 3 tävlingarna på samma helg? Vill de inte ha några starter eller...

Dessutom så har inte Plönninge någon 100 ? Bara deb och enstjärnig*? Smart drag... Aja. Så nu funderar jag på hur man borde göra. Det optimala är ju fortfarande att åka till kalmar, men samtidigt så är det väldigt mycket längre dit. Det ligger ju på runt 30 mil.

Jag tycker inte att tågarp har sådär jätte bra debutant bana, hade nog inte velat ta easy på den banan första gången hon ska gå. Men för Chino hade det varit bra att gå tågarp då SM går där till hösten sen.

Så nu är det alltså så här:
Easy kan åka till Kalmar, Chino kan åka till Kalmar.
Easy ska helst inte åka till tågarp, Chino kan åka till tågarp.
Easy kan gå Plönninge, För chino finns det ingen klass i tågarp att gå.

Så alternativen är att antingen åka till Kalmar eller att tävla Easy i plönninge på lördagen och sedan på kvällen åka till tågarp med Chino för att tävla honom där på söndagen. Vi får se helt enkelt.

         

Två bilder på easy girl(klickbara)                                                Cappuccino älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0