Hästarna idag

Har varit ambitiös idag och ridit 3 st hästar :) Började med att rida lilla älsklings Chino!

Han fick som jag sa innan gå ett pass på galoppbanan. Var verkligen härligt att vara ute och galoppera i solen! Red med klocka och red intervaller så det blev perfekt asså! Red ett bra tag och han kändes otroligt bra och låg på ganska ordentligt. Första tiden var han ett monster att hålla i för han är grymt stark men gav sig lite efter ett tag. Avslutade efter typ 45 minuter och skrittade av honom ordentligt innan jag sköljde av honom och kastade på några täcken. Han var inte så svettig så spola bara benen.

Fixade i stallet sen och därefter gjorde jag i ordning Magic och gick ner tillsammans med Evelina till ridhuset.

Magic kändes verkligen bra, red igenom honom i alla gångarter och han var väldigt lösgjord och mjuk. Flyttade honom lite i sidorna för att känna att han svarade upp bra. Avslutade sedan med att hoppa några språng på honom och det uppskattade han väldigt mycket!

Bytade häst sen så Evelina gick runt med Magic medans jag red Easy Girl. Red fram henne lite snabbt i båda varven och när hon var lösgjord så började jag hoppa henne. Fick riktigt bra språng, jävlar vad den hästen kan hoppa. Inte dåliga bakben asså. Avslutade med att hoppa en liten bana på henne på typ 1 meter ( hon är ju max hoppad 8 gånger typ) och det gjorde hon galant. Så nu ska vi fin trimma både dressyr och hoppning och sen startar jag henne v.10 i banhoppning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0