Easy Girl

Någon ville att jag skulle lägga upp ett inlägg om vad Easy Girl är för häst och varför jag rider henne, självklart kan jag göra det!



Easy Girl
f. 2006
Engelskt Fullblod
imp. Danmark

e. Philidor (GB)
u. Wanja (DEN)
ue. Final Appearance (IRE)

Ägare: Evelina Schön

Så alltså, ett 5 årigt fullblods sto som är helt underbar! Hon älskar att arbeta och har väldigt lätt för sig. Endast hoppat väldigt få gånger men hoppar redan banor på 1 meter. Hon är försiktig om benen och har bakben man kan dö för när hon hoppar, öppnar upp riktigt bra! Bra på titthinder, kollar till men hoppar alltid, precis som jag vill ha det. Det värsta jag vet är hästar som inte kollar på någonting utan bara går rakt på, det är ju fan livsfarligt. Skulle aldrig ta ut en sån häst i terrängen.



Hon rör sig väldigt trevligt när hon är lösgjord och ger en väldigt bra ridkänsla. Verkligen en häst som passar mig. Lite att jobba med men som vill så himla mycket själv så allting blir så lätt. En riktig pärla. Denna hästen om någon är en oslipad diamant och jag tror verkligen att det kan bli något bra av henne.

Meningen är att jag ska tävla henne åt Evelina, självklart så tycker jag att Evelina ska börja tävla henne sedan också, men Evelina håller sig nog helst till banhoppningen i så fall verkar det som haha. Vi ska se ifall vi kan ta fram en liten fälttävlansstjärna ur denna hästen, jag tror verkligen att det är möjligt.

Detta året har vi planerat att hon ska gå någonstans mellan 110 - 120 hoppning när året är slut om allt går bra och sedan lätt klass fälttävlan. Tycker de är viktigt att man går lungt fram med dem i fälttävlan för det bygger väldigt mycket på förtroeende, och det behövs verkligen när man är ute i terrängen sen i högre klasser. Hästen måste verkligen lita på en och ryttaren måste verkligen lita på hästen för att kunna stämma av vid vissa situationer. Hon ska få gå 2 debutanter nu i april, den ena i tågarp och den andra i kalmar eller plönninge. Gör hon det utan problem så tror jag att vi ska anmäla henne till breeders trophy för 5 åringar. Det går ju i lätt klass och man har tid på sig att kvala hela året, för finalen går inte förrens i oktober i Flyinge :)

Detta året med Easy Girl ska verkligen bli intressant! Hon är en så fin liten häst!


Evelina&Easy Girl när vi red ut :)


Kommentarer
Postat av: Sabrina

Men om hon är född 05 så är hon väl 6 i år? ;)

2011-02-23 @ 16:13:33
URL: http://sabrinasoderberg.blogspot.com
Postat av: Isabelle Weber

Oj, fel av mig haha :) Hon är född 06!

2011-02-23 @ 18:56:37
URL: http://bellaweber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0