Colour Your Dash

Fina fina lilla dash :) saknar honom ganska mycket faktiskt, men vet ju att han har det otroligt bra där han är nu och han hade inte kunnat komma till ett bättre ställe.

 

För er som inte vet vem Dash är, så kan jag berätta att det är det finaste och underbaraste fullblod jag någonsin haft och göra med! Kanske inte alltid den mest pålitliga i hanteringen, men gud vad jag tyckte om den hästen. Var ju nära på att det blev som så att jag tog med honom också till skolan, ville jag ha honom så fick jag för mamma & pappa men han var för grön. Kände att jag hade inte orken att lägga så mycket energi på en unghäst då för jag ville tävla och fokusera på Chino istället isf.



Men han var väldigt speciell. Han kom hem i februari 2010 som 4 årig hingst som bara hade gått löp. Var ett tag då han var fruktansvärt jobbig att hantera och sånt men har alltid tyckt om honom ändå. Sen vid sommaren 10 så hade Michelle börjat sätta igång honom med longering och sånt och slutligen fick jag sitta upp för att rida första "normala" ridpasset på honom. Det var verkligen kärlek vid första stund till den hästen. Redan från första början gick han i väldigt trevlig form och efter att ha ridit honom ett tag så provade jag att hoppa honom också och han hoppade allting jätte bra. Kollade inte på mur eller grindar eller någonting och var verkligen super duktig.

 

Hästen som kommer bli en stjärna snart. Han är en stjärna men ska bara utvecklas. Kommer alltid betyda mycket för mig. En jag känner sen innan genom sven-inge som heter Louise köpte honom sedan och det går riktigt bra för dem nu! Så glad att Louise har honom, och om du läser detta louise så ifall du ska göra dig av med honom någon gång så har du mitt nummer ;)


Kommentarer
Postat av: Karin

Såg han annons på hastnet tror det var innan du fick hem honom och jag ville så gärna ha honom med hade inte möjligheten då. Jag vill fortfaranade ha honom. Otroligt trevlig häst :)

2011-02-07 @ 14:16:42
Postat av: [email protected]

Fruktansvärt fin häst, mycket humör och egna åsikter men en riktig liten stjärna!

2011-02-07 @ 22:46:02
URL: http://bellaweber.blogg.se/
Postat av: elin

Hej, sökte bara lite för skojs skull på hans namn och hittade din blogg. Han stod i samma stall där jag var och jag kan säga att jag blev störtförtjust i denna hingsten :) Hoppas han har det bra nu iallafall

2011-06-06 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0