Alpine Chopper

Rest in peace Alpine Chopper <3



Världens finaste fullblod var han, det kan jag verkligen säga. Provred honom innan jag köpte Chino och jag föll verkligen direkt. Mamma var tveksam innan vi ens åkte dit för hon ville inte ha ett fullblod som hade gått löp utan någon mer rutinerad som gått högre fälttävlan. Men direkt när jag såg honom så bara kändes det så bra. Han var knappt riden normalt och aldrig hoppad men jag provade honom ute på ridbanan och jag vet inte vad man ska säga.
Det var som att sväva fram när han rörde sig, allt kändes så otroligt lätt på honom. Det kändes nästan som att man svävade på moln när man red honom. Helt fantastisk! Provade hoppa lite lätt med honom på vanliga hinder och det gick jätte bra. Han förstod inte riktigt i början men sen gud vad han hoppade.
Fick prova honom på terrängbanan sedan och han tyckte verkligen det var kul, sög tag i varje hinder och verkligen sökte efter nya själv. Precis så som de ska vara.



Sa direkt till mina föräldrar när vi åkte hem att det var honom jag ville ha, men de var inte lika säkra som mig på den saken. Nej jag var allt tvungen att prova fler hästar innan jag bestämde mig. Kunde dock inte sluta tänka på lilla Alpine och gick och tjatade varje dag om hur mycket jag tyckte om honom så till slut så sa mina föräldrar att är det den hästen du verkligen verkligen vill ha så köp honom, men då ska han på tillridning först i en månad, och innan du bestämmer dig ska du prova en häst hos sven-inge och en annan häst som vi har hittat.
Provade de två andra hästarna och därefter blev det genast väldigt svårt att bestämma sig. Alla såg nästan likadana ut haha, fuxar med bläs. Alla 3 var helt fantastiska att rida. Då gick Alpine bort. Faktiskt. Kände att jag vill ut och tävla direkt i fälttävlan, och det kommer ta lång tid innan Alpine är redo för det.

Kunde dock inte sluta tänka på Alpine och vid julen 09/10 så fick jag ett erbjudande från hans nya ägare att ta hem honom på tillridning, jag blev sjukt glad och skulle bara prata med mina föräldrar om det. När jag hörde av mig några dagar senare.. så fanns han inte mer :( De hade varit hos veterinären med honom för han hade blivit plötsligt halt och det visade sig att han hade skelett cancer :( Usch fina lilla chopper.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0