3 favoriter

3 discipliner - 3 utrustningar. Väldigt mycket mer saker man behöver som fälttävlansryttare än som enbart dressyr eler hoppryttare. Tänkte först lägga upp ett inlägg med 3 favorit sadlar, en för varje disciplin och därefter så kommer det ett inlägg om vad jag har för utrustning med mig när jag är iväg och tävlar fälttävlan.

Jag tycker att sadlen är en av de viktigaste delarna i utrustningen. För att kunna prestera det bästa man kan så måste man ha en sadel som man trivs utmärkt i och som verkligen passar en som ryttare. Annars kommer man aldrig kunna nå de bästa resultaten.

Dressyren - St. Gallen Spirig Caprice, en sadel som är tillverkad i Schweiz, när man rider i denna sadlen så för mig, det är ju olika från person till person, så är denna sadlen perfekt! Det känns som att de har anpassat den precis efter mig när de gjorde den! Så är ju inte fallet men underbar är den!

         


Hoppningen - Stübben portos de lux. Nyaste modellen Jag är ju ett stort fan av Stübben! Avskyr ju tex equipe och prestige. Tycker att de har hemska sadlar att rida i. Men älskar stübben! De ligger väldigt nära hästen så man verkligen får en close contact känsla, och de har väldigt bra stöd och sådant i sina sadlar! Gillar att de är lite hårdare i sitsen!




Terrängen - John whitaker event. Whitaker sadlar i all ära, när dem dessutom gör en fälttävlanssadel som är helt fantastisk så kan det ju inte bli mycket bättre!

 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag funderar själv på en Stübben portos de lux, men jag undrar om du har någon uppfattning om hur den ligger på en grövre häst med mycket manke och något rak rygg?
Mvh Elin

2014-04-04 @ 09:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0