Hoppning

Hoppade Chitroon igår på träningen och han var faktiskt duktig! Han är ju fullblod och har inte världens bästa koll på benen och tekniken men det kommer! Han hoppar ju iaf med ganska mycket rygg, det viktigaste är ju faktiskt att han försöker och det gör han! Han kommer ju över och sen så kommer resten med tiden tror jag.

När jag red fram kändes han först lite käftig och inte så lösgjord men det släppte ganska snabbt och sen var han jätte fin i galoppen. Han har verkligen blivit mycket finare sen första gången jag red honom. Då kunde han typ ingenting.

Det som blev dagens träning var gymnastik hoppning. Så vi började med att hoppa stuts, slutade med att hoppa 5 stuts. Chitroon var faktiskt riktigt duktig och rev typ bara 2 gånger för han kom lite nära men annars så skötte han sig bra. Sen avslutade vi med att rida 3 stuts och sen 6,5 meter till en oxer. Först kom vi lite sisådär på det och han hoppade av lite långt, men sen höjde vi lite mer och kom en gång till och då var han jätte duktig och vi fick ett bra språng så det fick räcka iom att han knappt är hoppad någonting innan.

Jag är heelt kär i min lilla Chitroon, underbar är han :D inte världens stjärna kanske men han har ju världens hjärta och största arbetsambition!

 Chitroon <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0