Team 2011



2011 blir nog ett bra år, mycket bra år. Har många mål och en stor satsning att se fram emot.

Igår fick jag beskedet om att jag är nu med i Fälttävlans teamet 2011, som leds av Magnus Gällerdal - välmeriterad OS ryttare i Fälttävlan.
För er som inte vet var jag hos familjen gällerdals förra helgen på en uttagning till detta fälttävlansteamet. Red upp för Magnus på lördagen och därefter hade vi individuellt samtal samt fick omdömen. Chino gick mycket bra och allting kändes bra tyckte jag - så verkade även Magnus tycka!

Fick omdömen som att jag hade en mycket bra känsla och att jag hade en väldigt trevlig häst med väldigt gott rörelsemönster och känslighet.

Så framöver blir det många resor uppåt i landet, närmare 7 timmar uppåt. Alla är inte med häst, utan en del är föreläsningar, fysik & kondition för ryttare och annat smått som tävlings och träning planering, ryttargalan är även en del av detta där vi ska presenteras.


Den 15 januari åker jag upp nästa gång, utan häst, för att ha tävlings och tränings planering samt introduktion den 16.

Magnus är oerhört duktig och ger en mycket motivation och inspiriation så jag tror att säsongen 2011 kommer bli riktigt bra. Mitt mål för 2011 är nu ind. SM i fälttävlan och en landslags plats. Med det stöd jag kommer få från teamet så tror vi att det är mer än möjligt med goda resultat!

 
Magnus & Keymaster under OS                                En bild från lördagens träning för Magnus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0