Hoppträning

Hopptränade för Johan idag & det gick toppen :)
Först så red vi typ lite bågar med 4 korta galoppsprång och fick till några riktigt bra språng där när han inte drog och istället hoppade upp sig ordrentligt och bra. Därefter hoppade vi lite linjer och det gjorde han också med bravur. Sen hoppade vi bana typ 2 gånger. Första gången så gick han klockrent, typ blev lite lång till 5:an bara men sånt händer ju.

Sen andra gången så gick han av lite långt till första och jag tappade honom lite till andra så då började jag om från början istället och då fick jag verkligen en kanon runda. Riktigt fin var han då, fick riktigt bra språng och han var väldigt fin och lyssnade på mig så det var riktigt roligt. Fick mycket postiv kritik av johan för den rundan.

Himla kul att komma igång med träningen igen, känns toppen inför fälttävlanen i helgen nu när det gick så bra idag. Får se till att jag sätter en nolla i banhoppningen nu så kommer jag nog placera mig bra och jag kommer få en terrängsadel av mamma om jag sätter nollan i banhoppningen ;) Hon typ mutar mig hahah. De senaste gångerna har jag haft 1 ner i banhoppningen och det har varit ganska irriterande för det är vad som har skillt mig från att vara 1,2 eller 3 till att vara 9,10,11 i resultat listorna. Så nu har hon sagt det här så jag har ju inte direkt något att förlora på det, dåligt vad av henne kanske. haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0