Dålig uppdatering.

Sorry för den dåliga uppdateringen.. men vi åkte faktiskt till tävlingen 6 igår och kom hem typ 8/9 tiden eller ngt.

men för er som undrar så gick tävlingen MYCKET bra :D Chino är verkligen den bästa som finns, vilken häst va. Red dressyren typ runt 9, han kändes riktigt bra faktiskt. Lite slarv på ena galoppfattningen men annars kanoners. Fick 67%, vilket gjorde att jag låg på 50,1 straff. Super!

Därefter red jag banhoppningen i totalt ösregn.. hm inte kul. Men det bryr sig inte Chino om. Han var iaf jätte fin där också och hoppa bra, dock så låg han på rätt mycket och han är ju väldigt storgalopperad så han fick det tajt i kombinationen som redan var tajt innan. Så då fick vi ett ner ut. Men skitsamma typ, huvudsaken i de låga klasserna är att det känns bra och det gjorde det.

Klockan var typ kvart över 10 när jag var klar med dressyren och hoppningen & jag hade en starttid i terrängen klockan 17:18. kul va? aja, vi hade iaf bokat stallplats i tävlingsstallet till Chino så att han slapp stå i transporten så himla länge. Gick terrängbanan som låg typ helt under vatten nästan, vatten hindret hade ett djup på lite över 60 cm.. Det blir ganska stort motstånd när man kommer i hög fart. Så då gäller det att man har en galopp där man tjänar lite tid så att man sedan kan använda de extra sekunderna vid vattenhindret och rida på lite långsammare.

Typ kollade banhoppningen och sen kolla vi någon ponny klass i terrängen. Typ vid 16:10 tog vi ut Chino och började fixa honom inför terrängen. Började typ värma honom 16:50. Kul att framhoppningen bestod av 40 cm djup lera enbart bara haha. Chino blev väldigt taggad sen när han kom bort till startfållan och stod mer på 2 ben än 4.

Väl ute på terrängbanan kändes det så jävla bra så ni anar inte asså. han är grym. seriöst, precis så som det ska vara. Alla 17 språng var heelt klockrena! Underbar han är <3

Slutade på en 9 plats och det var över 50 starter så jag är nöjd. Dock lite irriterande att jag fick 4 straff från hoppningen pga av ett ner, för hade jag inte haft de 4 straffen hade jag haft 50,1 straff istället för 54,1 och isf hade jag kommit 2a ;) Men men, det är bara att träna vidare tills nästa tävling :)

Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

NI ÄR SÅ JÄVLA BÄST!

2010-08-23 @ 18:56:21
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: amanda

ni är fan grymmast! :D <3

2010-08-23 @ 19:26:15
Postat av: Sara

Grattis :) Ni är så duktiga!

2010-08-24 @ 11:01:10
URL: http://stallgrasma.blogg.se/
Postat av: Isabelle Weber

Tack så mycket alla <3

2010-08-24 @ 17:28:30
URL: http://bellaweber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0