Blåsigt

Blåsigt här nere i halmstad nu, mycket blåsigt..

Har haft världens segaste dag med SH, Historia & nu ska vi ha SH igen och sedan svenska. Sen så är det inte så mycket mer som händer idag än att plugga lite inför engelska provet imorgon och så stallet så klart.

Igår fick chino endast lite motion iom att det var sånt fruktansvärt ösregn ute. Jag & Nathis tog istället en chill kväll i stallet och bara myste med dem. Så idag får han nog gå en lite längre stund, fast ute i skogen. Kommer dock endast skritta & trava och kanske galoppera lite. Men iom att de blir så ansträngda när de går fälttävlan brukar jag låta dem ta det lungt 2-3 dagar efter. Men de får ALLTID någon slags motion, aldrig vila.. Chino är dock i så pass bra kondition så han påverkas knappt av att gå en fälttävlan men jag vill ändå att han tar det lungt så han inte överansträngs, viktigt att kunna känna av det dära.

Resten av veckan ser ut som så att jag rider nog ett lättare dressyrpass imorgon, hoppträning för lundin på torsdag, fredag får han galoppera lite ute i skogen eller något, lördag lättare dressyr pass & på söndag blir det ev. tävling i kalmar. Fälttävlan såklart! :)

 Jag & finaste bonaire <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0